Navigatie Link overslaanHome » Over Automarkt Nederland

Over Automarkt Nederland

Automarkt in de jaren '30

Feiten en cijfers

Al meer dan 85 jaar een begrip!

In 1931 ontstaan in Utrecht, in 2012 verhuisd naar Beverwijk

Jaarlijks worden ruim 25.000 auto's geëxporteerd van Automarkt Nederland

15% Marktaandeel in de exportmarkt van Nederlandse auto's

Elke dinsdag bieden 300 standplaatshouders ongeveer 800 gebruikte auto's te koop aan 1000 kopers uit meer dan 30 landenAutomarkt omstreeks 1967

Ruim 70% wordt binnen 4 uur verkocht!

60% Gaat over de weg naar land van bestemming, 40% per trailer

Automarkt.nl trekt 9000 unieke bezoekers per maand: 3000 bezoekers uit eigen land en 6000 bezoekers uit het buitenland!

Automarkt anno 2016 en verder

Automarkt anno 2016


Verkoopondersteunende informatie
De exportmarkt is een heterogene, dynamische markt, met een groot aantal sterk uiteenlopende afnemers. Veranderingen in lokale regelgeving op het gebied van import en motorrijtuigen-belasting hebben invloed op de vraag naar Nederlandse occasions. Door de grote verscheidenheid aan afnemers is Automarkt Nederland een solide afzetkanaal. Hier worden continu analyses gemaakt op basis van statistieken en marktonderzoek, waarmee de Automarkt anticipeert op trends in de markt. Standplaatshouders krijgen via de nieuwsbrief advies over de laatste ontwikkelingen in de voertuigbranche met betrekking tot afzetgebieden, automerken en -modellen.


Automarkt Nederland online
Standplaatshouders melden het aanbod van de komende marktdag aan via automarkt.nl. Daardoor worden de occasions gepubliceerd op automarkt.nl en diverse Europese portals. De internationale koper kan hiermee gericht en snel de juiste auto uitkiezen.

Effectief en internationaal advertentiebeleid
Sinds 1992 verstrekt VWE voertuiginformatie en -documentatie de exportdocumenten op de Automarkt. Bij elke export wordt het land van bestemming bijgehouden. Deze informatie maakt het mogelijk om te anticiperen op veranderende markten. Automarkt Nederland monitoort en analyseert deze statistieken voortdurend en stemt hier het internationale advertentiebeleid op af, zowel online als offline. Standplaatshouders trekken hun voordeel uit deze grootschalige collectieve advertentiemogelijkheden.

Klantenbinding
Automarkt Nederland hanteert op actieve wijze binding met de internationale klant. Naast de standplaatshouders ontvangen ook de internationale kopers de periodieke online nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief, in diverse talen geschreven, bevat onder meer het aanbod van voertuigen, relevante informatie, aanbiedingen en kortingsvouchers.